Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nulláról Százra

Nulláról Százra

Tizenhárom emelet

Első könyv

2018. november 16. - Trójai Csaló

- Mester, kérdeznélek.

- Ki tilthatja meg?

- Tudni szeretnék.

- Mit?

- Válaszokat, Mester.

- Mire?

- A kérdésekre, természetesen!

- Ki vagyok én, hogy válaszoljak?

- A Mester vagy.

- Kinek a mestere?

- Az enyém, Uram!

- Hogy volnék?

- Tanítasz, uram. Válaszolsz.

- Ezt teszem?

- Igen, Mester. Te megmásztad az emeleteket.

- Így tettem volna?

- Láttad a válaszokat!

- Kinek a válaszait?

- A legfőbb válaszokat, Mester.

- S ha így van, mit gondolsz, hol találtam a válaszokat?

- Minden emeleten egyet, egészen a legfőbbig.

- Minden emeleten egy válasz? Mik ezek?

- Az első emelet: kérdezni, Mester.

- Kérdeztél tán?

- Nem, Mester. Még nem.

- Mit tettél most?

- Kérdeztem. Ez az első emelet.

- Van második?

- Bizonnyal! A válasz, Mester.

- Mire?

- A kérdésre.

- Tettél fel kérdést?

- Igen és nem. Kétkedek.

- Ez a második emelet?

- Igen. A kétkedés a második emelet.

- Miben kételkedsz?

- A kérdésben. Én tettem fel, tehát magamban, Mester.

- Magadban kételkedel?

- Magamban, magamon. A létezésemben, Mester.

- Kérdezel?

- Kérdezek, kételkedem, tehát lennem kell. Ez hát a harmadik emelet. A létezés.

- Kérdéssel igazolod a létezésed?

- Nem. Válasszal. Érzékelek.

- Mit?

- A cseresznyefa illatát.

- A cseresznyefa illata igazolja a létezésed?

- A cseresznyefa illata, rózsaszín virága, beborítja a fát, a földet alatta, ahogy hullik.

- Látod-e, ahogy hullik?

- Látom, Mester. A tenyeremben érzem.

- Látod ahogy beborítja a földet önmaga alatt?

- Beborítja, elfedi. Látom és érzem.

- Látod, érzed?

- Látom. És érzem. Amikor a tenyerembe hullik érzem.

- Hanyadik emelet a látás, hanyadik az érzés?

- Egyazon. Érzékelés. Ez a negyedik emelet.

- Honnan jön a látás?

- A szemem sugarából.

- Honnan jön az érzés?

- A lelkemből, Mester.

-  Amit a szemed lát, amit a lelked érez egyazon-e?

- Nem, Mester. A látás a szemem sugara, az érzés a lelkem sugara.

- Melyik a valóság?

- A lány keze a kezemben, a cseresznyefa tövén ülve. Érzem.

- Látod?

- Látom. Haja fekete mint az éjszaka, cseresznyevirág hullik, rózsa a színe, halovány, halovány mint a bőre.

- Érzed?

- Érzem. Keze selymes, keze a kezemben. Szája édessége. Érzem. Csókja csókomra válasz és kérdés. Érzés.

- Tehát az érzés?

- Nem, Mester, és igen. Érzem és látom, érzem ahogy történt, látom ahogy történt.

- Így történt?

- Így. Láttam, ott voltam, éreztem, ott voltam.

- Így láttad? Így érezted?

- Így, Mester. Ez a negyedik emelet. Érzékelni.

- Róka szaladt-e a réten?

- Szaladt, Mester. A szemem sarkából, de láttam: szaladt, villant veresen a béke zöldjében.

- Érzed-e még az ízét?

- Érzem, Mester. Cseresznyefaillat, róka szalad, a lány csókja ,forró az íze, a selyem a bőre, cseresznyefa a virágja.

- Mi ez?

- Emlékezés. Emlékezés az érzésre. Emlék: az ötödik emelet.

- Mi ez az emlék?

- Fájás.

- Mid fáj?

- Az emlékezés. Az ötödik az emeletek közül.

- Fáj.

- Természetesen, Mester!

- Mit teszel a fájdalommal?

- Elzárom. Kék elefántra gondolok amikor kísért a fájás.

 Kísért?

- Velem van.

- Tagadod?

- Igen, tagadom. Megtagadom. Nem akarok emlékezni. Felejtés: a hatodik emelet.

- A szépre sem akarsz emlékezni?

- Ha a szépre emlékezem, akkor a rosszra is. Kéz a kézben járt: cseresznyefa virágzása, szirmainak hullása, róka settenkedése és kimúlása, édes csókja, keserű ölelése.

- Megtagadod a szépet, a rosszat, az Egészet?

- Igen, Mester. Megtagadom: ez a hetedik emelet. Felejteni próbálni, ez a tagadás.

- Mi a kék elefánt? Cseresznyefa, édes ölelés, forró csók?

- És róka, zerge a hegyen, rózsaszín, ölelés a fa árnyékában. Múlt helyek a múltamban. Ez a nyolcadik emelet: elfogadás, hogy elmúlt.

- Van kilencedik?

- Kell legyen: az út, amin járok. Ez a kilencedik.

- Hová vezet az út?

- Hozzád, Mester!

- Mi vagyok én?

- Az Út, az Igazság és az Élet.

- Út vagyok? Rajtam jársz?

- Igen, Mester, te vagy a kilencedik emelet.

- Nem a tizenharmadik?

- Nem, Mester. A saját utamat járom. Te segítesz. Ez a tizedik emelet.

- Hol jársz?

- A múltban.

- Hol vagy?

- A jelenben.

- Mi a jelen?

- Amikor kérdezted, Mester, a múlt volt, mikor válaszolok a jövő. A jelen hát a tizenegyedik emelet.

- Ki vagy te?

- Aki érti a múltat, éli a jelent és látja a jövőt.

- Kiét?

- A sajátomat. Ez hát a tizenkettedik emelet.

- Mi a kérdésed?

- A tizenharmadik, Mester..!

- Még az elsőt sem tetted fel.

- A tizenharmadik emelet, Mester.

- Mi a kérdésed?

- Hogy érem el?!

- Mit találtál eddig?

- Tizenkettőt. És egy kérdést.

- Mi volt a tizenkettő?

- Válasz.

- Mi a kérdés?

- Ez, a tizenharmadik, ez vagyok én. A tizenharmadik emelet.

- Tizenhárom válasz után van még kérdésed?

- Ki vagy te, Mester?

- A saját tizenhárom kérdésem, válaszom, rókám. Én vagyok Én.

A bejegyzés trackback címe:

https://nullarolszazra.blog.hu/api/trackback/id/tr2114375273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása